Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Θεσσαλονίκη: Μαίνεται η μάχη των προεκπτώσεων

Οι χειμερινές εκπτώσεις του νέου έτους αρχίζουν επισήμως το προσεχές Σάββατο 15 Ιανουαρίου, όμως ελάχιστα πράγματα θα αλλάξουν στις βιτρίνες των περισσότερων καταστημάτων. Ακόμη και όσες εμπορικές επιχειρήσεις δεν πραγματοποίησαν προσφορές και εκπτώσεις την περίοδο των εορτών ή νωρίτερα, από την περασμένη Παρασκευή 7 Ιανουαρίου ξεκίνησαν έστω και άτυπα τις εκπτώσεις.

Οι μειώσεις των τιμών, που ήδη γίνονται στη συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων, κυμαίνονται στο 40% - 80% στα είδη ρουχισμού, 20% έως 60% στα υποδήματα, 20% - 50% στα καλλυντικά και είδη δώρων, 10% - 40% στις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές και έως 50% στα έπιπλα και είδη σπιτιού.

Πάντως, το τελευταίο διήμερο πολλές, κυρίως μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις, με προκρατήσεις προϊόντων, που έχουν καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια για να δεσμεύσει ο καταναλωτής ένα προϊόν που θέλει να αγοράσει αμέσως μετά την έναρξη των εκπτώσεων, μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα για ειδικές τιμές και δώρα στους πελάτες τους επιχειρούν να αντιμετωπίσουν τη «μάχη» των προεκπτώσεων που μαίνεται στην αγορά Εμαθαν να περιμένουν

«Οι χειμερινές εκπτώσεις σύμφωνα με το νόμο ξεκινούν το Σάββατο 15 Ιανουαρίου και διαρκούν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου. Στην πραγματικότητα, όμως, εδώ κι ένα χρόνο έχουμε κάθε μέρα εκπτώσεις στην αγορά, αφού πολλά καταστήματα διαφημίζουν διαρκώς προσφορές και μειωμένες τιμές. Οι καταναλωτές όμως γνωρίζουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και πάντοτε περιμένουν την έναρξη των εκπτώσεων για να τα αγοράσουν φτηνότερα», σημείωσε ο Παντελής Φιλιππίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

«Εχει ουσιαστικά καθιερωθεί την τελευταία διετία πολλά καταστήματα να κάνουν προσφορές όλο το χρόνο, πιστεύοντας ότι η τιμή είναι το μοναδικό κριτήριο. Ετσι φτάσαμε σήμερα 28 καταστήματα στην Τσιμισκή, τον πιο κεντρικό δρόμο της πόλης, να είναι κλειστά και καθημερινά να κλείνουν και άλλες επιχειρήσεις», συμπλήρωσε ο Μιλτιάδης Παυλίδης, μέλος του δ.σ. του Εμπορικού Συλλόγου.



Τι συμβουλεύουν τους καταναλωτές



Εμποροι και καταναλωτικές οργανώσεις συμβουλεύουν τους καταναλωτές να κάνουν καλή έρευνα αγοράς, να μην παρασύρονται από τα εντυπωσιακά ποσοστά των εκπτώσεων και να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους και όχι με τις προσφορές που υπάρχουν στα καταστήματα.

«Το βασικό που λέμε πάντοτε στους καταναλωτές είναι να προσέχουν για κάθε προϊόν που αγοράζουν στις εκπτώσεις πόσα ευρώ πληρώνουν και ποια είναι η αξία του συγκεκριμένου προϊόντος και όχι το ποσοστό έκπτωσης που αναγράφεται ότι έχει γίνει», σημείωσε ο κ. Παυλίδης.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης καλεί τις εμπορικές επιχειρήσεις την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων να προσέξουν τα εξής:

* Η ΑΝΑΓΡΑΦΗ της διπλής τιμής, δηλαδή της παλιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

* Η ΑΝΑΓΡΑΦΗ ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).

* Η ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ εκπτώσεων είναι στη διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.

* ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

* ΟΣΟΙ ΠΑΡΑΒΑΙΝΟΥΝ τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ επιπλέον τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσό ίσο με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 1.000 μέχρι 100.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου